Hva gjør du hvis katten din velger et annet sted enn kattedoen?

Madina Tarin shared this idea 4 days ago
Under Consideration

Hei! Jeg har et problem med katten min, Leo. Han har plutselig begynt å gå på do på et spesifikt sted på gulvet i stedet for å bruke kattedoen sin. Jeg har prøvd å sette kattedoen der han går, men da finner han bare et nytt sted. Jeg har også prøvd å rengjøre området grundig, men det hjelper ikke. Noen som har tips til hvordan jeg kan få Leo til å bruke kattedoen igjen? Jeg er litt desperat her…

Replies (2)

photo
1

Hei! Jeg hadde et lignende problem med katten min, Luna. Det som hjalp meg, var å bruke en enzymatisk rengjøringsmiddel for å fjerne lukten der hun hadde gått. Deretter plasserte jeg en Kattedo på det stedet hun pleide å gå, og gradvis flyttet jeg den tilbake til det opprinnelige stedet. Det tok litt tid, men til slutt begynte hun å bruke kattedoen igjen. Kanskje du kan prøve noe lignende med Leo?

photo
1

Jeg tror det kan være flere grunner til at Leo velger et annet sted. Noen ganger kan det være fordi kattedoen er for skitten, eller at han ikke liker plasseringen. Jeg hadde en katt som sluttet å bruke kattedoen fordi den stod for nær støyende apparater. Etter at jeg flyttet den til et roligere sted, gikk alt tilbake til normalt. Kanskje du kan prøve å endre plasseringen av kattedoen eller sjekke om den trenger en grundig rengjøring? Det kan også være verdt å forsikre deg om at kattedoen er stor nok for Leo.

Leave a Comment

Attach a file